Pages

My sweet Surrender

Sunday, April 20, 2014

Show off... Euwww...



General tajuk entry ni, tapi contentnya akan jadi so specific and straight forward…
Tak de kiasan and memang NORMAL happen nowdays…
Mungkin orang dulu-dulu pun ada buat..
Tapi sebab dulu tak de facebook semua ni,
So memang kuranglah juga penampakkan perkara-perkara yang macam ni…
Semua orang pun nakkan pasangan dalam kehidupan masing-masing and hoping get the best dalam
life diorang…
 
Not even a life don’t want to be happy in this world unless orang tu dah tak nak hidup dah…
Tapi kadang-kadang ada juga orang yang dah tak nak hidup pun nak happy juga kan..
apa yang aku nak curahkan kat blog aku yang dah lama sepi ni, mostly sekarang aku tengok
semua pun sibuk update status kat FB, Twitter, and etc yang mereka sangat bahagia dengan
life mereka yang baru and pasangan mereka…

Well, I’m happy for them too… honest..
tapi bila aku perhatikan balik, sebenarnya mereka-mereka ni update status tu macam seolah-olah nak show kat somebody else yang pernah bersama dengan mereka suatu ketika dahulu, untuk cakap,

“Rugi kau… kalau kau kahwin dengan aku dulu, kau akan dicintai dan di sayangi macam aku sayang pasangan aku hari ni…”

Hmmm… aku tak sure and tak nak pulak fikir tak elok bila tengok benda ni… sebab memang mereka betul-betul sayang dengan pasangan mereka, kalau tak, kenapa kahwin kan? Menyeksakan hati je pun…
Tapi some of it, TOO OBVIOUS dude!

Yang ex-pasangannya tu pula, kalau dah berpasangan pun sama-samalah nak balas balik kat status menyatakan,

“I’m too lucky to meet this new soulmate, because he/she never treat me like s**t..”
Haha… kalau yang ter’single’ lagi,

“I’m so satisfied that I’m alone, I can go anywhere, eat everywhere, out anytime and never bother to send any reports to anyone!”


Pastu masing-masing buat competition meng’upload’ gambar ‘happy’ yang termantap sekali buat tontonan masing-masing…

Haha… aku? Tak de sape kot aku nak tunjuk yang aku happy dengan hubby aku.. coz nobody want to know pun… (sadis sangat rasa untuk diri sendiri… huhu)
Actually to be honest, ada la a few lelaki yang nak mengorat aku dulu.. (ergh...)
Yang try to act like these person juga, smpaikan ada satu masa hubby aku tetiba terasa sendiri...
of course aku akan terkejut, tak ada angin tak ada ribut, hubby aku tanya lepas dia bukak fb aku, 

"Tak menyesal ke kahwin dengan dia?"

Hmmm.... aku mestilah jawab dengan dia, "Mestilah tak...!"

Hubby aku terasa kalau-kalau aku tak happy and tak bahagia...
Aku bukan nak jadi minah romantika or so whatever...
Tapi bukan aku je sorang perempuan kat dunia ni, tapi mostly perempuan lain pun kalau dah kahwin dengan hubby dia, itu bermaksud hubby dia tulah lelaki yang paling faham dan boleh menerima dirinya seadanya...

 

Jodoh memang ketentuan Allah,
Kalau di takdirkan aku menjadi wife hubby aku sampai akhirat,
mestilah aku mahu... Amin...
Sebab, honestly... cuma dia je lelaki yang paling cintakan aku yang setakat ni pernah aku kenal...
Aku mungkin juga takkan jumpa lagi lelaki yang sayang and cintakan aku macam dia buat...
Aku mohon doa, Allah kekalkan jodoh kami sampai bila-bila... (walaupun selalu je gaduh...)
 
(gambar nikah aku n hubby)

Aku pun sure lelaki y aku kenal dulu pun da tak ingat aku da pun,
Dorang ada life dorang sendiri and aku pun tak de la serius or couple dengan kawan terdekat, may be not my style kot...
Sejak sekolah pun aku mmg xde affair dgn rakan sekelas..
Erghhh... awkward bg aku...
Masa aku kat u dulu pun dengan boy from other course and faculty
Hubby aku lah first time aku affair dengan org y sama tempat kerja

Tu pun, aku tak berapa nk favour situation ni...
Tp nk buat mcm mana, aku dah suka by! Haha!
Bila aku ingat balik ayat by nk couple dengan aku dulu, rasa nak terbelahak gelak, dia kalau ingat pun mesti dia gelak sampai pengsan,

"Bila kita nak couple ni? Nak tanda kat kalender ni..."

puasa y ketiga bagi aku and by sepanjang kami kenal...
Puasa yang kedua jadi tunang by
Puasa yang pertama sebagai husband and wife...
InsyaAllah... next Ramadhan puasa keempat  dengan.... (heeee.... punca cuti pnjng aku awal bln aritu... coming soon)

Istimewanya by, dia xmengorat aku...
Xkacau aku msa kami baru kenal
Xkejar2 aku awal2 kenal dulu...
By mengorat aku lepas couple, tunang and paling bnyk ngorat sekarang ni... pas sah! Hehe...
Aku suka type y xover n xtrkejar2, tapi bukan mksud xcare n lnsung xamik kisah pulak kn...
Honest... aku jrg couple dgn lelaki y nampak suka sgt2 kat aku...
First adalah ex aku yang kami couple-clash sejak sekolah smpi masuk u, tapi dia u lainlah... almost 5 tahun aku and ex aku tu couple-clash...

Dia lelaki y baik sgt tapi hati dia cintakan bnyk perempuan..
First time aku clash dengan dia, memang aku rasa macam nak mati sgt,
Aku betul2 suka kat dia, n tak pernah aku suka sape pun sebnyk tu... (ni dulu la, zaman2 batu ice aku dulu)
Smpai ada satu masa, aku sanggup share dia dengan girlfriend dia y sorang lg tu
Hmmmm... bygkn... (hubby trsgt jelous dgn kisah aku ni...)
Tapi... Allah tu adil, lama2 cinta aku pada dia... makin pudar, hlg...
Satu tahap dia tekad nk ajk kahwin aku jd serba salah, tp msa tu aku xde affair dgn mna2 boy pun...

Inilah yang di namakan jodoh Allah... lama macam mana pun, kalau bukan jodoh, tak adalah...
Dia pun dah selamat jd suami orang da dengan gf dia tu, tak lama juga lepas aku and by nikah...
Whatever pun, last aku and ex aku tu, kami jadi kawan baik...
Hopefully smpi sekarang pun, sebb lama tak contact pun...
After aku nikah ada dia hntr mesej, tp aku tak reply pun...
Mestilah... aku kan isteri hubby aku... heeeee...




~zamiy hisana~

No comments: