Pages

My sweet Surrender

Thursday, July 1, 2010

Sehari bersama Chef Zamiy...

Sepanjang aku duk rumah ni, aku kene jadi chef.. maka bermulalah hidup aku yang penuh mencabar ni... Sungguhlah aku katakan di sini, memasak bagi aku lebih susah dari aku punya exam paper food biochem! Maka, dengan usaha aku yang penuh dengan keringat dan kesungguhan itu, aku berjaya juga mengharungi detik-detik kesukaran itu...

Deengan penuh cemerlang terbilang, aku berjaya memasak dengan sempurna, Insya-Allah, walaupun sungguh banyak komen-komen membina dan membunuh... huhu... kat bawah ni aku nak tunjuk eksyen sket, aku pandai masak resipi ni... haha...

Telur goreng berlauk...

Telur pecahkan dalam mangkuk..

Ni la jumlah biji telur yang aku gunakan...
Aku masukkan cili api yang bewarna hijau...


Walaupun aku cukup menyampah benda ni, tapi Mr Onion ni menjadi kegemaran family aku... jadi aku masukkan dia ke dalam resipi ini...


Aku masukkan tepung sket, ada garam sket..

Ni aku masukkan daging lembu hancur... danging lembu ni cap RAMLY...


Ni lepas dah blend semua sekali... aku masukkan dalam senduk..
Ni masa kat dalam kuali... aku pakai pan kecil jek, pakai besar-besar kang aku takut terbalik... pernah sekali aku goreng telur, terbalik kuali, kena kucing aku yang duk sibuk kat kaki aku, akibatnya aku di haramkan masuk dapur... pastu kucing aku tu plak kena melecur 30% badan dia... huhu... aku tak sengaja... kisah lama dah pun... aku kat matrik kut lagi masa tu...

ni resespi termudah sekali dan aku rasa y enak juga... haha...

selain dari bahan kat atas ni, ada je benda lain aku duk masuk dalam tu...

Ni sebenarnya barang projek tahun akhir aku yang aku guna... haha, ada baki aku bawa balik rumah... mmg seratus peratus duet aku..
Ni aku dapat free masa beli sup VONO 5 kotak... huhu... kat pameran pc depan dewan kuliah 1, 2, 3 n 4, UPM...

Posting aku dh jadi macam tempat bubuh resipi lak... hakhak!

~Zamiy Hisana~

No comments: