Pages

My sweet Surrender

Tuesday, July 6, 2010

Tempat jatuh lagikan ku kenang...

6.00am,
Aku pening kepala betul... bangun-bangun je terus berdesup gi bilik air... macam tak de mata dah aku rasa.. cermin mata aku yang half-frame yang warna pink tangkainya tu menghilangkan diri sejak 2 hari yang lalu. Letih betul aku... nk kena letak kanta sentuh setiap hari dan setiap masa kat dalam mata aku ni...

7.00am,
Aku dengan segala macam doa, siap hembus kiri kanan, bertolak ke Kepong. Motor aku tak kuar lagi, dua-tiga ari gak baru dapat... aku pnya surat employment tak dapat lagi, so motor tak leh nak process... terpaksalah aku bertabah hati pinjam motor cekadak sekor kat rumah aku ni buat sementara waktu... terpksa gitu...

8.00am,
Aku bata' sikit lah tengok environment tempat keje aku yang 'baru' ni dah berubah... banyak giler perubahan, memang habis-habisan renovate ni! cayalah lu! sekarang thumbprint meh!

Ni la rupenya...

9.00am,
Aku start dengar penerangan Kak QA ni, dia dekat 3 bulan gak la kat sini. pot-pet2, kitaorang naik g opis jap, mesyuarat ringkas and aku tanya sekali lagi skop keje aku... ok lah, not bad, Tahu je la QC punya keje.... gitu je la... aku kena cover hygiene skali, selain tu production. may be sebab pengalaman aku yang 4 bulan praktikal kat sini dulu membuatkan aku di offer untuk meround bahagian production gak, selain tu ada lah juga skit-skit keje kat store yang aku cover, memandangkan aku 2 bulan duk study store tu masa praktikal dulu...

10.00am,
meeting habis, kitaorang naik port QA... mana lagi lab lah... tempat kau buat 'ketupat' dulu2 dengan Paro and Pari... haha... terkenang-kenang lak aku... Paro anta mesej nak ajak g pesta bunga kat Putrajaya, aku on je...! Haha...

11.00am,
Aku study semua document yang paling basic sekali... ye lah, setahun dah kot aku tinggalkan tempat ni... mestilah aku lupa, sebab lepas praktikal aku habiskan masa setahun kat U, masuk lagi formula lain dalam kepala aku mestilah aku lupa dah apa yang aku duk sumbat dalam kepala aku masa kat double lion dulu...

12.00pm,
Eiki telefon aku, katanya dia nak elakkan diri dari satu mamat yang tengah asyik duk cerita pasal sejarah, sampai sejarah sultan terengganu pun masuk! Haha! Padahal, depa ni kat Penang masa ni... Eiki tengah servis Aegi dia... pastu aku mentekedarah bekalan yang mak aku siapkan secara cincai pagi tadi... ada lah 4 ketul udang sambal semalam, dengan telur goreng dadar je... terkejut jap aku, adalah sorang hambaAllah yang aku kenal mati... ni rahsia, yang aku tak leh nak citer... haha... macam mana dia mati and dekat mana dia mati terpaksa aku merahsiakannya... yang penting mamat tu memang aku kenal la... yang penting, kepoh siap kuar tv, 999! aku je yang tak tengok, beselah... final year masa tu... mana lah aku ingat, makan pun boleh lupa seh! bukan main2, betul ni!

1.00pm,
Aku start meronda kat seluruh kilang dan seluruh station yang telah di tetapkan untuk aku... dengan segala macam method aku sediakan untuk menyiapkan report aku yang perlu di submit pada hujung minggu nanti... alhamdulillah Junior aku masih ada lagi kat cini... boleh lah aku tanya dia, sebab masa praktikal dia, dia cover bahagian production...

2.00pm
Aku meronda lagi, tengok-tengok barang, borak-borak sikit, kata praktikal kat sini, confirm2 la semua yang masih ada kat kilang tu member aku gak! tak kisahlah mana negara pun yang ada, semua jadi member aku boleh tak! bukan 1 malaysia dah, ni dah kire satu benua dah gitu... majmuk sungguh masyarakat kat dalam ni... aku g solat Zohor sekali...

3.00pm,
Aku study document lagi, banyak gak lagi benda yang aku kena ingat dan tengok balik... aku banyak lupa dah...

4.00pm,
mata aku memang asyik aim ke jam je, duk kira berapa jam lagi nak cecah 5.00pm walaupun aku kena balik kul 5.30pm... aku naik bilik Madam jap, tengok planning dan akhirnya dapat surat employment letter... gumbira rasa hati aku...

5.00pm,
Aku kat lab lagi, duk semak sikit-sikit beberapa document yang ada, sebelum aku nak balik ni... pastu aku blah dari lab dalam area 5.20pm gitu. dalam 5.30pm aku dah siap tukar baju dah, nak berlepas balik ke rumah, aku duk risau jam je ni, maklumlah area Sg. Buloh la katakan...

6.00pm
Aku sampai Subang perdana, g singgah kejap kat kedai motor tempat aku beli motor ni... aku serahkan surat employment aku then aku g bank jap... ayah aku pesan kuarkan duit dia... siap semua, aku take-off home! sampai je rumah aku terus g dapur, aku bedal burger ikan sekeping...



7.00pm,
Aku berkejar mandi, maklumlah, Asar aku tak lepas lagi ni... Nauzibillah, aku asar dekat kul 7 lebey gak lah... Siap solat aku g dapur taler nasik pulak...
8.00pm,
Aku siap-siapkan bahan nak g mengajar anak orang... maklumlah, aku dah lah hutang ptptn, pastu aku hutang bapak aku lak, downpayment motor... hadui... kenalah cari duet lebey, aku jadi cikgu tuisyen maths... anak jiran aku jer...

9.00pm,
Aku mengajar tak hengat, menangis cikgu aku kalau tengok aku... maklumlah, aku amek add-maths, yang aku ajar math moden... memanglah dulu aku amek math moden gak, tapi ada je aku tersasul add-math kat situ, tercengang-cengan bebudak ni bila kau factorize persamaan guna add-maths... haha... lupe la dik, sorry...
10.00pm,
Aku naik hangin kat rumah, Rezume aku hilang!!!!!! cilaks betul lah... aku nak cari gambar aku kat dalam tu... ihs-ihs-ihs... letih aku pusing satu rumah cari...

11.00pm,
aku online... dan sedang berkarya disini....

12.00am...
Aku mati sekejap... InsyaAllahTaala....

2 comments:

Hisana said...

Haha... tak pe, aku anytime je free untuk mu... haha.. kerja bukan penghalang frindship kite, jarak pun bukan lagi penghalang, walau beribu batu pun... haha...

paah way said...

haha hebat dabel lion skg.....fuuhhh