Pages

My sweet Surrender

Tuesday, July 27, 2010

Biarkan aku dengan cara aku... Aku bukan gila...

Manusia adalah satu ciptaan yang sangat unik dan menarik untuk di kaji... samaada dari segi luaran atau dalaman... tapi ternyatalah yang dalaman lebih pelik dan ajaib untuk di kaji dari yang luaran. Apa-apa pun, sifat manusia ni lebih kurang sama je, tak de  yang luar biasa pun... Cuma cara kita menganalisakan sifat manusia tu je yang menjadikan manusia itu pelik...

 -credit to zazle.com

Tanggapan dan manusia sendiri yang membuatkan manusia yang dilihat ajaib... Namun tak aku sangkal kalau ada sesetengah manusia ni lain dari yang lain, tapi... still bukan pelik... buat apa nak pelik, kan ke semua tu kuasa Allah...

Ada manusia yang memang lahir-lahir dia dikatakan lain dari yang lain... (ni dari segi perangai ea...) tapi ada juga yang mengada-ngada saje nak jadi lain dari yang lain.... konon-konon nak tarik perhatian oranglah tu... sorry la, untuk aku, orang macam ni, tak laku dalam pandangan mata aku...

Aku lebih suka perhatikan orang yang normal dan biasa... kerana normal itu di katakan dominan, dan yang dominan itu aku suka perhatikan... adakah dominan itu rutin atau tidak...


No-offense untuk mereka-mereka yang memang lain dari yang lain... sebab... aku sendiri di beri gelaran 'lain dari yang lain...'

Aku sendiri tengah cari apa bendalah yang lain dari yang lain kat diri aku ni? Aku rasa aku biasa jer... sama macam orang lain, cuma ada sikitlah benda yang aku dan mungkin beberapa ketul je orang kat dunia ni buat... tapi, still bukan aku seorang je macam tu...

Beberapa hari ni, aku asyik dengar perkataan 'Kau ni peliklah...' di ucapkan kepada aku... memula aku just gelak je dengar, malas nak fikir sangat, tapi dah dekat 4-5 orang kot tegur aku macam tu, aku mula nak fikir...

Benda ni di ucapkan oleh beberapa orang kenalan aku, baru dan juga lama...

Selain ni, ada lagi satu ungkapan yang memang tiap-tiap hari pun aku dengar sekarang ni...
"Apasal kau? Muram... suram je aku tengok...." Heee... ni memang betullah... aku memang muram pun 2-3 minggu ni... macam-macam jadi, mana aku tak punya perasaan tak melingkup... setakat gelak dua tiga minut, belum dapat lupa kot semua yang aku lalui...

Aku biasanya buat kerja dengan cara aku tersendiri, samada susah atau senang, aku memang gunakan cara tu... walaupun kadang-kadang cara aku ni susah, dan menyusahkan tapi aku selesa dan senang dengan begini... aku yang memilih, dan aku jarang nak ambil keputusan untuk menyesal dengan keputusan aku tu... tapi... aku tak delah tak pernah menyesal dengan keputusan yang aku pernah buat... ada je... tapi rasanya, ada dua je kot... haha... yang lain semua aku confident betul je... haha...

Aku yang memilih, dan aku tak akan menyesal dengan pilihan aku tu.... contohnya macam motor aku lah... adik aku duk kutuk-kutuk dia, kata dia buruk lah, tak best lah, tak lajulah itu lah inilah... tapi... aku tak pernah meneysal sebab aku yang pilih... bila aku dah pilih untuk begitu, memang aku akan tetap suka... tak kiralah apapun orang nak kutuk dia... walaupun dia hampir membuatkan nyawa aku melayang... tapi aku tetap pilih dia... tetap yang terbaik... Aku seyes sayang motor aku tu... tapi tak tahu kenapa hati aku asyik rasa macam dia bukan aku punya... setiap kali aku tengok dia, aku rasa sedih sebenarnya... (Scary... macam orang plak...)

Motor aku tu tak boleh cakap... tapi aku selalu duk bercakap dengan dia... itu yang buat mak aku takut, dia kata aku ni dah tak betul lepas eksiden motor aritu... Aku memang rasa sedih tengok dia... aku sendiri tak tahu kenapa... Mak aku asyik membebel kata nak bawak aku berubat kat kampung... Haha... memang tak leh blah...

Harap-haraplah mak aku tak anggap aku gila... kadang-kadang aku rajin juga duk bercakap dengan koleksi-koleksi baju-baju aku... itu lagi membuatkan mak aku takut... tapi aku sedar... apa yang aku buat, dan aku tak de niat nak takutkan dia... (sape suruh mengendap aku...)

Memang ada masa aku rasa aku macam terasing sikit dari dunia luar... mungkin sebab aku 'jarang' nak buka pintu hati aku ni untuk menerima orang luar... siapa yang kali pertama aku jumpa dan dah terbuka hati aku ni, memang bertuahlah... haha... (Budget sangat...)

Aku memang rasa terasing....


-credit to flickr.com

Sejak aku kecik, sekolah rendah lagi, aku memang rasa terasing dari sedara aku sumer... kakak... abang... adik... aku tak pernah ada kawan masa sekolah rendah, sensorang je... semua orang pun tak mahu dekat dnegan aku... aku bukan buat perangai pelik pun, biasa je... (kot...) muka aku pun normal je, cuma masa aku kecik orang ingat aku anak cina... walaupun muka mak aku memang habis macam anak mamak... masa aku sekolah menengah pun, aku memang sensorang... aku memang rasa sedih... tapi lama-lama ianya dah jadi sebahagian dari hidup aku... aku suka, aku terima dengan baik benda ni... (Aku bukan gila... ok...)...

Ini cara aku handle hidup dan perasaan aku... aku cuma ada seorang je adik lelaki, mak aku sibuk dengan kerja dia, ayah pun lebih kurang sibuk juga... adik aku sibuk dengan kehidupan sosialnya...

Aku???? Tinggal sorang....


Aku.... ada satu impian... impian aku ni biasa sahaja... Aku mahu jadi biasa sahaja...

Tapi... Salah ke kalau aku lain dari yang lain? (Aku memang Alien...)

4 comments:

Comics and sarcasm here said...

Biarlah....
yang lain dari lain, macam kita nie
takde tempat lain dah.
blogosphere is where we belong.
sebab kat sini la kita jumpa orang yang serupa.

(maybe someday, we will even find a fellow blogger sebagai suri hati kita)

ahahaha!

Che Cha said...

Alooo beb.
aku dengar cite sal ko nye tmpt keje tu weh. apsal ? xbest ke? pekata ko tukar kat tmpt umi keje ke?

Hisana said...

Well said!
Blog je la tempat orang 'spesel' ni... haha...
nk jadi sasau pun kat sini gak... haha...

Ye kot, mana tahu, kot2 satu masa nnti jumpa peneman hidup kat blog neh, haha!

Hisana said...

Huuu... auz... aku mmg tengah ada konflik tempat keje ni... aku letih lah... pening kepala...