Pages

My sweet Surrender

Tuesday, July 20, 2010

Malang memang tak de bau....

Aku start enjin motor baru aku yang tak berapa baru tu...
Walaupun adik aku sepuluh kali sekejap duk kutuk motor aku tu, tapi bagi aku, dia tetap yang tercantek sekali dalam hati aku... sebab, aku yang pilih... aku bukan main kebas je, aku ikut level gak... dari segi ketinggian dan juga money level... haha... down-payment pun aku pinjam bapak aku, kena potong gaji aku tiap 2 bulan...



Aku mengantuk tak habis lagi, semalam aku balik 2 suku pagi... hehe... kemana aku pergi? dengan sape? biar aku je yang tahu dengan Paro yang dah tahu... haha... Aku kalau setakat 40 jalan bese memang tak maen, paling slow pun mesti 70 punya...

Konon-konon aku ni memang senior punya la, nek moto, 10 tahun aku bawak moto dah, dari tak de lesen sampai berkali-kali aku bharukan lesen... memang motor ni tak de hal punyala, ada cluth, tak de cluth, auto ke hape ke, mmg aku boleh tibai lenjankan...

Sedap je aku duk speed 70 gitu, aku hampir lupa aku nak g pasar sebenarnya, baeknya punya break depan, aku lap kat simpang nak masuk pasar yang memang tengah penuh dengan pasir atas jalan sebab construction yang tah bila nak sudah aku pun tak tahu...


Hmmmm... apa lagi... lepas aku lap tu, aku dapat hadiah...

ni lah dia...

Ni memang terbaek lepas lap tadi...

Aku kasi close-up sket...

Walaupun sikit, tapi... kat dalam kite tak tahu apa jadi... kaki aku tak leh gerak...

Aku tunggu adik aku pick-up, sampai2 je, mangkuk tu dah bantai gelak dah,
"Ha... racing lagi..." aku hangin betul, dah lah tak nak hantar aku balik rumah, siap suh aku balik sendiri, cilaks betul.. masalahnya, kalau aku cium jalan sorang-sorang tak pe kot, ni mak aku pun sama cium gak... aku terbaring atas jalan tu aku pitam seh... pastu aku dengar bising je...

Pastu panas... area 11 pagi gitu... aku sedar dari pitam aku tu, aku terus tanya mak aku yang tengah duk kecoh pasal siku dia sakit.
"Ibu... muka an ok tak? muka an ok tak?" Ni je yang terpacul dulu kat mulut aku... aku tak ingat sakit lain dah... mak aku angguk slow je...

Aku bangun angkat motor sebab kaki tersepit lagi, pastu aku check muka aku kat cermin... lega jap... ada satu calar kecik kat pipi kiri and bibir luar bawah aku bengkak. mulut aku memang penuh darah, bibir dalam pecah, gigi kesayangan aku yang tapis udara kat depan sekali ni berdarah.. tapi aku memang cukup lega dia tak sompek. kalu tak memang aku nangis nak mati kat situ, seminggu aku MC! Seyes!


Aku tak nak ayah aku tahu, mesti dia risau giler-giler punya! siapla aku balik nanti mesti kena punya... aku risau dia amek balik Revo kesayangan aku je...

Balik je, bapak aku bersihkan luka aku... dia pun baru je eksiden bulan 3 aritu kot, patah tangan and kaki, so first aid dia masih ada lagi. aku dah rasa macam nak demam, tak leh nak makan pape pun, gigi sakitnya, Nauzubillah!

Aku tunggu Viva balik dari selayang, dia nak hantar aku ke hospital.. hukhuk... seb bek dia ada... memula... ada seseorang insan lama yang aku kenali... sejak aku di bangku meja sekolah lagi, nak hantarkan tapi mak aku macam tak rela plak. Ni satu kes lagi la, aku tak mahu cakap nama apa hospital ni melainkan member2 aku je la aku bagitau... siuuuuutttt.... boleh tak... dia tak bagi aku ubat sapu pape pun, bagi panadol je... tahi betul... masa bapak aku pergi satu hospital ni, dapat ubat, dengan luka yang setara dengan aku ni... dah lah dressing pun lepas aku tanya baru dia buat, sebab dia ingat dh buat... gaya bapak aku balut luka pun dan macam orang medical staff dah...

Memang aku hangin satu badan betul. masa dressing aku duk meraung lah sakit, KASAR nya! sakit bodoh! kan dah kene! Aku memang tension!!!! Tension, Sakit! Dah lah aku minta MC dapat sehari je... BENGKAK BETUL HATI AKU NI!!! Luar sakit, dalam pun sakit... Memang puaslah aku maki hamun msa on the way balik rumah, tambahan lagi dengan mak aku sekali yang join venture mengutuk... kemungkinan besar sebab pakaian aku yang memang fancy habis, dengan skirt ala gypsy aku tu, baju pun dah lebih kurang macam gypsy dah... (ya ke???) diaorang ingat aku okey dan tak sakit... hotak hang! Aku memang gini, baju aku semua fancy! Meriah... geram betul aku...

Akhirnya kami lepak kat kedai makan dekat-dekat dengan rumah aku, tempat last aku lepak dengan seseorang yang sekarang dah tak de lagi... baru je pergi semalam... Innalillahiwainnailahirajiun...
Aku tertarik dengan roti salad yang di order oleh adik si Viva ni... Viva tak puas hati sebab masa dia order dolu-dolu dia tak dapat pun tanda ni... haha...

Cumel seh... i love you...

Naseb bek aku ada penghibur hati, yang memang manja sangat-sangat... bak kata cousin aku seorang ni, besenya kalau kite bela kucing dan dia manja sangat-sangat dengan kita, dia takkan doakan tuan dia kahwin... haha... aku .... -no respon- aku memang belum kahwin lagi, sebab aku pun tak bersedia... haha... (budget macam ada calon...)

Lepas makan aku terus balik rumah... ni la rupe tangan aku tadi...

Ni la rupe tangan aku lepas balut..
Ni kaki aku yang di balut oleh orang kat rumah, kaki aku terseliuh, masuk angin dah... sakit giler lah...

Aku memang naik giler la, menanggung... orang tengok je, dengar jer... tapi... aku yang rasa, aku yang tanggung... aku yang hadap. semua boleh cakap kesian, tapi tak rasa sendiri memang tak tahu... agaknya, macam ni la yang ayah aku rasa, lagi teruk... Allah bagi aku rasa sikit, sipi je dari apa yang ayah aku rasa dan lalui... Apapun, aku bersyukur, ramai yang ambil berat... hehe... Aku terharu dengan kebaikan dan concern insan yang bergelar 'sahabat'...  Thank u ols!!!!

Kepada Suzuki Smash Revo, yang bernombor plat sekian-sekian... aku masih menyayangimu... apapun yang telah berlaku antara kita... (kau makan tuan kau...) Kau tetap yang terbaek buat aku! Sebab, aku yang pilih kau pada awal dulu... Aku tetap akan pelihara kau sampai ke akhirnya... heheeee.... bertuah orang dapat aku ni sebenarnya... aku setia~ (Kahkahkah!!!! Ni seyes nak muntah...)

Aku strong... tapi... kadang-kadang, aku rebah juga... sebab aku hanya seorang Hamba Allah yang lemah... Mungkin yang aku dapat harini adalah peringatan dari Allah kepada aku... Ingat... Ingat kepada Dia... Ingat... Jangan Lupa diri, Ingat jarak kematian dari penghidupan adalah sangat dekat...

~Zamiy Hisana~

2 comments:

Unknown said...

huhuhu..kawaiii...kesian anda

Hisana said...

tu lah... nak buat macam ne... rezki... haha...