Pages

My sweet Surrender

Friday, July 2, 2010

Hariku yang masih normal...

Dekat setahun aku tak jejak kaki kat sini...
Akhirnya, aku datang lagi ke bandar Shah Alam yang lebih kurang 15 Kilometer je dari rumah aku, yang mengambil masa selama 30 minit gitu dari rumah aku...

Apa yang berubah selama setahun aku tak ke mari?
Takde... masih sama...

Aku keluar dgn the best chum aku! sapa y kenal aku sejak sekolah menengah, memang tahulah... (kalau kenal aku ler...). di mana ada dia, aku pun ada... di mana aku ada, dia pun ada... saiz dia kecik sikit dari aku... dia putih sket dari aku, yang pasti dia lebih comel bnyk dari aku.. hehe... always the best, my dear best friend ever!
 


kul 10 pg tadi dh gerak dari rumah, tapi area 11pg baru sampai... ni sebab ada orang buat jalan on the way nk masuk highway shah alam... sesak jugak la... tahu je la, Shah alam banyak giler traffic light, letih duk tunggu traffic light jer...

tetiba, tengah duk sesak atas jalan raya, nampak satu iswara hitam berhenti, sambil kat belakang kereta dia berderet keta lain sangkut... huhu.. cian... alahai, lagi kesian perempuan la, sorang je la plak tu... aku n seluruh umat kat dalam keta Viva ni, berdoa semoga kereta kakak tu cuma mati enjin je... kalau keta dia rosak, aku rasa bersalah lak tak berhenti... habis markah tanggungjawab sosial lak nanti... tak sampai 3 minit kemudian, iswara hitam tu meluncur laju sbelah lane kitaorang...

"Seb baek...." lega aku... aku bukan nk tunjuk baik, tapi, kita sama-sama pompuan, sama-sama pun mungkin bawa keta (tadi bukan aku drive...), mana la tahu kot2 kita plak kena gitu...

sampai-sampai je kat kompleks PKNS, kitaorang cari McD, perut aku keluar lagu paramore dah ni, 'TURN IT OFF...' haha...



tapi tiba-tiba tuko plan, terus g jumpa kawan adik Viva (bukan nama sebenar)... pusing sekeliling SACC Mall... tak pernah seumor hidupku lagi lalu dan tengok bangunan ini.. baru hari ni aku lalu dan tengok bangunan yang tersergam kat tengah bandar shah alam seksyen 14 ni...



depan BSN tepi jalan kt Kompleks PKNS kiatorang parking belakang satu serena... dari dalam kereta, aku boleh nampak pemandu keta depan ni... pakai topi dengan satu speck gelap... adik Viva call someone, budak kat dalam serena tu jawab call... haa... dialah orangnya yang kami cari... dia... perempuan...

pas setel hantar barang, viva pesan dengan adik dia,
"Walau apaun yang terjadi, tambahan lagi kau yang tengah putus cinta ni, kau jangan sesekali terjebak dengan pe****d tu...

Hahahaha!!! kalau aku ada adik pompuan pun aku takut kot... aku dah cenggini, adik aku mesti lagi hot! haha... (perasan gile babeng tak terkawal!)

Aku dan Viva memang serasi... dia dapat rasa apa yang aku rasa.. aku mmeng tak tahan tengok tempat yang sesak macam ni... al-maklumlah... effect claustrophobia yang tah pape tu buat aku tak boleh tahan lama dengan tampat sesak and sempit ni... dah tak mengira tempat aku kena serangan ni... (tension jap penyakit pelik-pelik) ni...

hehe... aku senyum lebar nak mati, dapat satu mesej... dari someone yang aku memang asyik duk ingat je sejak akhir-akhir ni...



sampai kat Kota Damansara pnya McD, aku order set Spicy McChicken large size, dengan one strawberry sunday... mamat McD ni g bagi aku coklat lak... sorry la bang... saya tak minat coklat sangat... dulu masa sekolah ada peminat fanatik aku letak coklat bawah meja aku pun aku bagi adik aku makan... tiap-tiap bulan aku dapat... tapi... sayangnya sampai hari ni aku tak tahu siapa yang bagi... aku dah lupa kes ni, tapi Viva yang citer balik kat aku... amnesia tahap zirafah dah aku ni...

aku memang demand sampai dapat strawberry... haha...

Habis makan, kitaorang gerak g subang perdana... nak beli nasik bungkus untuk ayah aku yang tengah duk kat rumah... emak aku dah sihat, dh start keje balik... adik aku g angkat sumpah lak, kes abang aku yang meninggal kena cancer...
 adik haku...

tinggal ayah aku sensorang je... aku amek sambal ayam, ulam kacang boto, sambal belacan and sayur tempe goreng campur kacang buncis.. nak masak sendiri tak reti, so canggih sket beli lauk ni... haha...

habis beli makanan ayah aku, aku singgah kat supermarket save more... nak beli makanan anak-anak aku jap... untuk baby, farez, adik, cemeng, combi, itam, apok, kiko, ciku, n last but not least comot... kali ni aku pilih cap whiskas... cap friskies tak de... anak-anak aku tak minat y cap whiskas ni, tapi aku malas nk g tempat laen carik, bedal je la... aku dh tak sabo nak balik mandi ni, panas!!!

Tengah aku duk belek-belek perisa apa nk beli, aku terdengar soksek2 kat belakang rak.. sepasang couple baru kawen kot, tengah duk pening kepala nak beli sabun baju... huhu.. yang laki nk cap ni, yang bini nak cap tu... hmmm.... aku gelak sket dengar,

suami: Baju abang bau busuk kalau sabun ni la yang...
isteri: Mana ada... abang ni saje je nak tukar sabun la ni...
Suami: Betul la... ayang tak bau ke?"
Isteri: Ayang tak nak sabun lain selain dari sabun ni... tangan ayang lembut, tak leh pakai sabun sebarang...
Suami: sabun tu mahal la yang...
Isteri: Abang nk beli sabun ni juga, abang belilah, nanti basuh baju sendiri!

Kahkahkah!!! aku tak leh tahan gelak dah... cepat-cepat aku jalan keluar dari rak tu, g kaunter bayar... masa kat kaunter tu aku dah tersengih-sengih kambing dah...

sampai kat rumah, aku terus dukung anak kesayangan aku yang memang tak nak kat orang lain ni... baby..

Baby...
pas tu aku g amek kat farez lak, duk nanges je... aku bawa masuk dalam rumah.. tak sampai seminit, dia duk kencing atas beg mak aku... seb bek mak aku g keje, kalo tak mampos si farez kena sunat time tu gak... si Farez tak sunat lagi...

Farez...

aku masukkan farez dalam 'bilik' dia semula... anak aku yang cemeng la dah memerut... selalunya ibu aku yang setel benda ni, terpaksa aku yang menyetelkannya... cemeng ni jadi kesayangan mak aku gak selain farez... cemeng ni spesel, dia buta kedua-dua matanya...

 cemeng...

siap menyetel semua keje-keje, aku solat zuhur... pastu, aku duk ngadap lappy aku.. sampai la sekarang...

walaupun ada banyak benda bersilih ganti, datang dan pergi dari hidup aku, aku masih bersyukur, kerana ianya masih normal... aku bersyukur kerana aku masih tersenyum, ketawa, marah... dan sedih dalam sehari... kepada seorang rakan aku kalau terbaca page aku ni, aku nak kau tahu, kita semua ada jalan hidup kite sendiri, ko redhalah atas apa yang dah berlaku, lepaskan apa yang dah pergi...

aku masih macam dulu, dan mungkin juga telah berubah... tapi, berani aku katakan yang aku dah 70% berubah dalam masa dua tahun ni.. dua tahun yang di mana tiada sesaat pun barangkali kite tersua... di mata, atau lisan atau kebetulan... dan sepanjang dua tahun ini, aku mengalami banyak pengalaman yang indah dan juga duka... memang kebelakangan ini, aku bahagia... walaupun ada duka...

aku tersenyum, seperti yang kau kata, masih ceria... tapi siapa tahu, aku sebenarnya sedang menangis dalam hati... siapa yang tahu? Hanya Tuhan yang tahu...

~Zamiy Hisana~

1 comment:

Hisana said...

Haha... ni gambar lama baby, gambar terbaru dia tak buat post menarik... huhu...