Pages

My sweet Surrender

Tuesday, October 27, 2015

Akim Ahmad... and The Magistret...

Haha...
Aku memang suka lagu-lagu akim... lagi suka bila dia dengan The majistrate ni!

memang taste aku lah lagu-lagu dia...



By xminat dia, tak tahu kenapa, tapi dia ada nyanyi2 bersiul juga lagu-lagu Akim... (Tapi yang kebetulannya, nama feveret By... 'Afiq' sampai dia namakan ucuk acin manja ni dengan nama Afiq...)


Haha.. yang penting aku memang fan dia sejak zaman Af dia lagi...

Afiq Hakim B Ahmad


Aku fan suara and lagu dia je la...

Lirik-lirik lagu dia best, aku suka sebab ada double meaning dan illusion...

Kalau lagu Mewangi, bait yang aku rasa betul-betul 'touch down' aku, ni...

"Jadikan malam ku lebih Indah
 Jadikan siang ku lebih terang...
 Biarkan bunga ku mewangi...
 Selamanya..."




Kalau potret lak...


"Berjalan tenang menghampiri persisiran
Melakar namamu di sisi pasir pantai..
Pastinya hilang... tidak rasaku kepadamu..."



Lagu yang latest ni.. Obses lak... of course la kat chorus dia kan...


"Sambut rinduku...
Pejamkan mata...
Aku untukmu...
Rebahkan semua... 
Nantikan aku.. kan datang padamu..."



Ini macam mana lagu ni membawa ilusi dan cara aku interpretasikannya dalam hati dan minda aku lah... kan.. kalau korang memang ada bayangan sendirilah macam mana bile dengar lagu genre macam ni... hehe...

Semua lagu-lagu dalam album Patriot memang best-best! Lagu 'Sisaku' pun best juga...
Cayalah Akim & The Majistret! memang colabrasi yang terbaik bagi aku, aku memang suke fefeling bile dengar lagu-lagu diaorang, dengan keunikkan suara Akim tu, memang favor sangat! Of courselah dengar lagu fefeling ni aku terbayang wajah By, hubby aku ler... (Apa kes lak kan nak bayangkan laki laen....)

Macam orang lain, fefeling bayangkan Hubby sendiri la kan... sebabkan lelaki tu istimewa la baru dia kita panggil hubby, panggil sayang.. panggil abang... (erk... awkward sangat bila By pernah request aku panggil dia dengan panggilan tu... sorry tapi aku rasa alergik nak panggil orang dengan panggilan tu... betul2 tua and berhemah baru aku panggil macam tu... Ahakkkksss!!!!)

Okielah... sekian...

~Zamiy Hisana~

No comments: