Pages

My sweet Surrender

Monday, November 8, 2010

Aku tiba-tiba penat...

Hidup yang penuh dengan masalah...
Memang merunsingkan...
Tapi...
Kalau hidup tak de masalah juga...
boleh merunsingkan...

Ini tuntutan sebuah rencana yang di panggil kehidupan...
Bukan semua masalah jelas nampak depan mata...
Banyak daripadanya terselindung,
Tak terluah...

Aku ada masalah ke?
Aku pun tak tahu nak jawab, sebab aku ni memang jenis orang yang banyak masalah...
Rutin dalam setiap hari aku adalah memikirkan solution masalah...
Aku tetiba rasa tension plak...

Aku bukan nak buat cerita donggeng kat sini....
Ni memang pengalaman aku sendiri,
Tak pernah lagi aku alami, inilah pertama kali...

Aku tak faham orang lelaki ke? (sebab aku perempuan)
Atau...
Aku tak faham dia je?
Aku pertama kali kenal dia masa aku buat praktikal kat kilang kordial dulu...
Tapi aku dan dia jarang berbual...
Boleh kata tak pernah berbual..

Aku pernah tegur dia tulis nama air, dia salah eja...
Itu je la... seingat aku..
Ada sekali lagi masa aku dengan dia duk berbual2 tanya asal-usul...
Dan itu adalah yang terakhir...

Aku dah habis praktikal kat double lion lebey kurang nak masuk 1 tahun gitu...
Tapi lelaki ni... mengekori aku sehingga ke saat ini...
Aku tak tahu kenapa tapi dia sangat menjengkelkan...!
Dia nak mengorat aku, tapi dia mungkin tak jumpa cara terbaik untuk menambat hati aku...

Dia hantar mesej setiap hari pada aku...
Lagi-lagi sejak akhir-akhir ni...
Aku pun tak tahu nape, tapi pas baca mesej dia...
Aku jadi geram...
Kadang-kadang jadi marah sangat...
Kadang-kadang aku kesian pun ada juga...

Dalam mesej dia, dia selalu cerita yang dia ada rumah...
dia ada kereta mewah, dan gaji dia banyak..
dulu dia keje kt kilang kordial tu sebagai pembantu stor...
ketua dia pun pakai kete wira je... (Ah siang...)
masa dia keje kat kilang kordial tu, dia pakai RXZ...

Hurm... aku curious dengan dia,
tapi ye lah kan, nasib manusia, Allah je yang menentukannya...

Mesej terakhir dia pada aku ni, pagi tadi pukul 4.53am..
tah apa tebiat nak mampus agaknya...

dia tulis 'syg'... tu je..

semalam dia kata aku 'mcm bosia'... tapi aku tak pernah reply da mesej dia...
lantak dia la nak membebel sorang-sorang...
Tak kuasa aku nk layan orang yang memang aku tak faham lansung ni...
Dia bukan kawan aku pun, kenalan? boleh ke aku gelar dia gitu?
Dia bukan sape-sape untuk aku...

Kalau dia buat perangai elok-elok, mungkin kita boleh jadi at least kawan...
tapi perangai serupa itu, i'm so sorry... bukan perempuan je, kalau kak pon pun tak mahu ok...

aku malas nk describe sedasyat mana dia ni...
Just aku boleh bagitahu...

Nama dia SABRI.
No Phone : 0122604023

Korang atau sesape boleh call tanya dia kenapa dia macam tu...
Aku sendiri tak faham sampai arini...
sedangkan aku dah beritahu dia aku dah ada anak 2 orang dah...
Believe it or not, dia kata dia tak kisah..
Adui... tak pernah lagi aku jumpa lelaki dan manusia macam ni...
selalu wujud dalam novel dan drama je...
kali ni, reality life in me!
Sape2 yang member aku, mesti confirm da tahu kes ni..

Berbuih da mulut aku mencarut kat mamat ni...
kawan2 aku sendiri pun join venture kutuk mamat ni..
Nauzubillah...
Sampai aku terlampau marah, aku gelar dia... "Syaitonirajimmmmm...."
Dahsyat tul dia buat aku marah kan...
Haha...
Memang sangat annoying...

~zamiy Hisana~

3 comments:

The Poyo Me said...

one word...

NEVER FIRE, cik adik. hahahahaha

Hisana said...

haha! reload dia kata kat aku!!! tak leh blah tul Sabri ni..!

Che Cha said...

Idop lagiii ke mamat ni zam ???? wah!