Pages

My sweet Surrender

Friday, February 15, 2013

Tidak boleh!

Baru sekarang...
Subhanallah.... takutnya bila aku fikir balik apa yang aku pernah buat dahulu2 sewaktu sangat jahil itu...

Masa cuti aritu, aku duk sembang2 dengan hubby aku, bukan selalu pun dapat sembang dengan dia macam ni...
Maklumlah... dia keje malam, aku keje siang...
Ari cuti and hujung minggu je la dapat sembang panjang...

Memandangkan tempat keje aku semuanya cina, jadi By saje2 share something dengan aku and aku rasa boleh juga aku share dengan mereka y tak tahu....
Sebenarnya, kite sebagai umat Islam.... tidak boleh yang membawa kepada haram jugalah mengucapkan selamat hari raya cina kepada orang cina or apa selamat kepada hari raya kepada orang bukan islam yang menyambut perayaan yang bukan islam lah kan....

Kerana... jika kite ucap juga, bermakna kita mengiyakan agama mereka kerana perayaan yang sedang mereka rayakan itu adalah mengenai agama mereka...
Untuk org islam cuma ada satu agama sahaja, dan hanya ada 1 Tuhan sahaja iaitu Allah S.W.T...

Nauzubiallah.... aku mohon Allah ampunkanlah dosa atas kejahilan aku ini...

Zamiy hisana

No comments: