Pages

My sweet Surrender

Tuesday, February 19, 2013

Masjid Jamek di Lrt...

Hmmmm.... aku sendiri tak sure bile benda ni jadi da...
Lama sangat dah kejadian sadis ni...
Tiba je aku teringat...

Semalam aku terbaca satu fb status kawas sekuliah aku dulu time blaja kat upm,
Dia berhenti keta untuk shopping kt giant, seorang diri. Belum sempat kuar keta dia kata tiba-tiba ada seorang budak ketuk tingkap keta dia bertalu - talu dan jerit "duit, duit, nk duit"

Member aku mmg terkejut lah, budak tu siap tunggu lagi kt luar keta dia, lepas tak berjaya bukk pintu keta yang dia da lock. Sebb dia ni baru je smpi kat giant tu nk beli brg, tak sempat turun keta lgipun...

Lepas budak tu dah blah, dia tukar g parking kat tmpt lain...
Tapi... kalau aku lah, mungkin aku dah balik kot, tak shopping punya kat tempat tu... confirm kalau aku bagitahu hubby aku, t aku yang kena marah...

Sebab di selalunya asek tak bagi aku g sorang, kalau g juga degil katanya. Semalam aku cerita kat dia pun dia kata dengan aku, perempuan bahaya keluar seorang2.. lagi2 zaman sekarang ni...

Tapi mungkin juga member aku ni terdesak nk beli barang kot... nk o tak terpaksa g juga lah...
Aku baca kisah dia ni membuatkan , aku teringat kembali sejak bila aku mula merasakan dunia ni realitinya menakutkan...

Buat pertama kalinya dalam hidup aku, kenal dunia yang kejam ni masa aku duk jalan2 kat pasar seni, aku beli brg masa tu dengan kawan aku...
Masa tu aku nk solat zuhur, kitaorang berdua tinggalkan beg kat dlm masjid jame yang dekat dengan stesen LRT kat area masjid india tu, dan kedua2 nya g amik wudhu'...

Masjid Jame di Kuala Lumpur...


Naifnya aku masa tu, aku anggap orang yang datang masjid mesti nak solat and buat keje baik lah kan...
Tapi tu la benda bodoh y aku and kawan aku buat...
Kitaorang hilang tunai. Kawan aku hilang hp... masa tu umur pun dalam 16 gitu kot... dekat 10 tahun dah berlalu..
Lama aku dah tak solat kat situ dah... just lalu je...
Kalau ke sana pun mesti teringt benda tu...

Hmmmm.... apa yng aku nk cakap... orng jahat pun ada dalam masjid... tak malu betul buat kerja terkutuk dalam rumah Allah...
Subhanallah... moga aku di jauhkan dari yang demikian...

Hmm... member aku ni pun dah selamat dah melahirkan seorang bayi lelaki kelmarin malam, di Hospital Sg. Buloh... anak sulung mereka...
Happy for the three of them...
Hehe...
Aku bila pula? Hehe.. belum ada rezeki lagi...


~Zamiy Hisana~

No comments: