Pages

My sweet Surrender

Thursday, February 21, 2013

Kes Amah Indon Psyco

Aku rasa mana-mana blog pun dah banyak cover case perempuan ni...
Aku tetiba rasa sentap gila lepas tengok video ni, kesian betul tengok bayi tu yang tak berdaya di lambung-lambung macam barang..

Aku baca laporan, amah ni dah pun ada 2 anak kat negara asalnya, and waktu hakim tanya dia bahawa dia tahu tak perbuatan dia tu boleh menimbulkan kematian, dia jawab dia tahu...

Nak kata dia gila pun, tapi dia nampak normal, kesusahan kat negara dia mungkin buat dia stress.. tapi kalau ye pun, tak payah lah nak buat macam tu, boleh membunuh tu...
Nak kata dia tak puas hati dengan majikan dia, for sure aku cakap amah ni baru satu hari bekerja kat rumah tu, apalah sangat majikan dia buat kat dia pun...

Ada juga ihsan komen2 orang aku baca, cakap majikan dia tak ambil maid dari agen yang berdaftar, sebab tu berlaku kes amah ni macam ni, kononnya amah ni tak terlatih...
Masalahnya,ni bukan soal dia tak cukup latihan, tapi dia ni tak tau bersyukur... orang dah bagi keje, tak nak buat elok2...
Honestky, aku sendiri tak tahu sangat nak jaga baby, aku ada adik yang sebaya selang setahun je dari aku, so aku tak ada adik kecil, anak pun belum ada rezki lagi nak dapat... so kesimpulannya aku nak cakapnyang aku pun tak terlatih jugaklah kan...
Tapi aku rasa kalau aku kena jaga baby pun, tak delah aku nak lambung baby tu kan jadi gitu... lagi2 anak orang lak tu...

Di yak fikir nasib anak dia kat negara dia, dah lah hidup susah lagi nak buat hal...
Aku memang menyirap betul tengok video ni...
Dia dah pernah beranak, dah confirm tau apa perasaan dan kesakitan yang di tanggung masa nak beranak. Tak ke suka hati dia je melambung baby tu...

Tak berperikemanusian lansung... memang bagus tindakan memasang cctv yang dilakukan majikan tu, orang lain pun patut contohi benda ni. Jangan percaya dengan orangmacam ni sangat, dia orang ni bukan boleh pakai sangat...

Kalau diorang kena dera jap lagi, pandai pulak tak puas hati bagai nak rak... nak ganyang sana ganyang sinilah... aku pun tak faham dengan pemikiran orang macam gini...

Untuk melupakan dan meredakan kemarahan aku, aku anggap je dia ni psyco... ada masalah mental...

Jujurlah aku cakap, melayu jarang nak dera amah ni... cuma ada satu bangsa je tu yang rajin dera mendera ni, tak perlulah aku mention kan, tak pasal jadi isu perkauman lak kat blog aku ni... sume orang pun tahu saje. Kalau kuar kat tv pun memang bangsa tu saje yang kuat mendera orang pun... bunuh orang atas jalan raya pun diorang juga...

Sorry to say lah, tapi yang langgar orang and cabut lari besenya memang bangsa tu pun yang buat, aku pun penah nampak depan mata aku, sombong berlagak tak reti minta maaf pun... kasar, tak payah katalah kan, memng dorang number 1 lah bagi aku... ada yang baik, terlebih baik terlebih baik sangat dah... (aku dah melalut benda lain... )

Amah Yuliana ni kalau ikut berita di kenakan hukuman penjara 20 tahun, dan denda RM20, 000. Pandailah dia takut and nangis kata tak ada duit nak bayar...
Hmmmm.... cetek betul pemikiran dia... tak nak fikir panjang masa buat benda tu...

Mungkin juga amah ni ingat kalau dia lambung bayi tu, tak ada orang tau... dia mungkin tak tahu kewujudan cctv and mungkin juga dia tak tahu kecanggihan sistem perubatan kat malaysia ni boleh track kesan2 penderaan..

Tak pun, dia pulak tukar statement mengatakan majikan dia sendiri dera bayi tu, tapi papepun, cctv dan kecanggihan teknologi banyak membantu juga walaupun banyak juga yang merosakkan...

Video amah Iindon... ihsan dari YouTube..

Video ni aku muat turun kat blog aku bukan untuk buat orang semua marah kat Yuliana, tapi cuma mahu berkongsi perasaan geram dan sedih untuk baby tu dan family dia, yang menjadi mangsa keganasan...

Ni ada cover berita pasal amah ni...

http://greenboc.blogspot.com/2013/02/video-amah-lambung-bayi-dipenjara-20.html
Ihsan dari Kelab greenboc


~zamiy hisana~

No comments: