Pages

My sweet Surrender

Tuesday, November 1, 2011

Aduhai AEON Kredit Service....

AEON Kredit Service...

Aku tak tahu nak kata apa...
Makin hari aku rasa makin memeningkan kepala akulah syarikat ni...

Bukan apa...
May be lah... may be okay...
May be... syarikat ni tak bermasalah sangat...
TAPI... Staff dia...

Nak kutuk lebih-lebih kang, takut aku kena 'GAM' pulak kan...
Tak pun kena saman plak...

Kalau boleh cepatlah habis hutang motor aku,
seksa kot pakai service diorang ni...

Janji bayar motor 2 aribulan every month...
Tapi jibauk mana tah call pak long aku (penjamin) kata aku tak bayar motor lagi...
Hello! Arini 1 November 2011 okay...
Ke? kita guna lain-lain kalender?

Selalunya... okay jer.... tak de lah buat hal macam hari ni...
Bulan-bulan sebelum ni, tak de pulak nak call 1 aribulan...

Kadang-kadang aku geram sampai 5 aribulan baru aku bayar,
Tak delah jibauk-jibauk telefon...
Tah apahal tah... arini sebuk sangat...
C**** betul!
Terpaksalah aku mengsensoredkan apa-apa jer...
Urghhh!

Bila aku call tak pernah ada orang jawab!
Kerja ke tidur?

sampai aku terpaksa call bahagian kad kredit nak bertanyakan kenapalah tak de orang nak jawab kat bahagian loan service tu...
Biasalah... jawapan standard operator... "Saya kurang pasti..."
Kira okaylah tu... dari diaorang kata "Saya tak tahulah cik"
Lagi menyirap aku rasanya...

Sejak awal lagi aku guna service diaorang, aku tak puas hati...
Service dia.... tak menyenangkan aku...
Tambah menyusahkan lagi ada...

Mungkinlah, dioarng busy kan, tak dapat nak jawab call aku,
Tapi...
Banyak pulak masa dia nak call orang sebelum masa sepatutnya...
Aduh... geram giler aku...

Pak long aku plak, malam ni baru cakap...
sepanjang siang tadi tak nak pulak dia bagitahu...
Kalau tak memang aku call dah awal-awal...

Esok pagi memang aku planning nak call....
Dah lah aku banyak lagi benda lain nak uruskan...
satu hal lak diorang ni nak tambah menyusahkan aku plak...

Tolonglah....
Perbaikilah service tu skit...
Bagi senang...
Aku tahulah... kalau takat aku seorang jer, tak rugi tak bankrap der syarikat tu...

Tapi aku terfikir, kesian kat orang lain plak kalau terkena macam aku...
Janganlah tahu nak makan duit orang jer,
cubalah menyenangkan customer skit...
Buatlah service dengan baik, bukan aku suruh buat service percuma pun...

Tak ada apa yang percuma dalam dunia ni...
korang pun buat service sebab kena bayar...
kalau tak di bayar... tak dapat aku nak bayangkan apa plak...

Nasib baik aku tak buat kad kredit service dengan diaorang...
Kalau tak mesti aku lagi menyesal kot...
sebab aku dapat bayangkan...
masalah yang jenis-jenis macam ni akan muncul...
walaupun diaorang hari-hari pujuk aku suruh buat kad kredit dulu...
Tapi tak pelah...
aku menghadapi pengalaman pahit dengan service diaorang yang tak consistent tu...

Mungkin tak semualah kena...
Adalah kot mana-mana makhluk lain yang dapat service ok..
kalau tak, takkanlah diaorang ni makin kaya kan...
Pada sapa-sapa yang terbaca luahan ni,
Janganlah korang terpengaruh...
Ni cuma, aku tak de tempat nak mengadu pasal apa yang aku kena...

Sorrylah AEON Kredit Service....
Mungkin aku tyak sesuai jadi customer kau...
Sabar jelah...
Lagi setahun lebih aku nak bertahan dengan service kau...

~Zamiy Hisana~

1 comment:

Che Cha said...

tu kena pergi training on customer service.

sume ni attitude orang sebenarnya kan. =)