Pages

My sweet Surrender

Monday, September 27, 2010

Bila gagak buat Shit....

Walaupun tak balik raya...
Tapi aku still connect dengan semua cousin2 aku... kot... haha...
Baru2 ni, aku mesej dengan seorang cousin aku ni... aku namakan dia gagak... haha..
tapi ni gagak bukan sebarang gagak, ni gagak hensem... (boley lah..)
Gagak ni da kawen, dengan girlfriend dia yang memang agak perfectlah...
Mimi... (bukan nama sebenar...)
Mimi ni cantik, sempoi dan bekerjaya... dia boleh masuk dengan semua orang...

Aku memang berkenan dengan dia... (mcm nk buat menantu, tapi aku tak de anak... haha)
Gagak ni, memang lama da pun bercinta dengan Mimi sejak sekolah,
bayangkan Mimi dan gagak dah bercinta sejak diaorang tingkatan 3.. now umo diaorang dah 29 dah pun...
lebey kurang 2 tahun dah kawen...

masing-masing pun memang bercinta jarak jauh....
aku puji dengan diaorang punya cinta, sangat percaya dan setia...
masa diorang kawen tu pun ramai giler orang datang merestui, kawan2 deme je dari pagi sampai malam...

diorang memang terkenal sebagai pasangan ideal waktu sekolah dulu...
nak di jadikan kisah...

cousin aku yang si gagak ni mesej aku,

Gagak: weh.. sal ko tak balik raya?

aku: aku tak boley nk bawa keta..

gagak: aku nk bagitau ko benda penting ni...

aku: apa y lebey penting selain dari nk beritahu aku pasal kebahagian rmh tangga kau?

gagak: aku dah ceraikan mimi... talak 1...

aku:..............................................................

gagak: dia macam tak sayangkan aku...

aku: ya ke?

gagak: dia tak nampak macam cemburu...

aku:.........................................................


di hari yang sma, malam... mimi mesej aku,

mimi:bz tak?

aku: tak...

mimi: msti da tau kan?

aku:tahu..

 gagak: boley tolong mimi?

aku: of course...

mimi: ada tak gagak beritahu apa salah mimi?

aku: mimi tak salah... gagak tu yang sengal nk mampus!

mesej aku tamat dengan suruh mimi bawa bersabar...
actually, di sini aku nk menyimpulkan bahawa si Gagak ni memang sengal...
dia sebenarnya rasa bini dia tak sayang dia sebab bini dia tak kisah dia nak buat apapun...
masalahnya... aku ingat lagi, dulu masa zaman2 si gagak dan mimi ni kat u, si mimi hari2 duk mesej dan spot check si gagak ni, si gagak ni marah2 dia...

last2, si mimi ni berubah jadi open minded, dia terima semua kawan2 si gagak ni... sampai jadi kawan dia dah..
sampaikan semua cousin2 pun suke gak bergaul dan berbual dengan si mimi... termasuk la aku kan...
si gagak ni plak ras bini dia tak sayang dia, padahal aku ingat lagi...
gagak pernah menangkan sorang kawan perempuan dia (ex gf dia y tettttt...), berbanding dengan mimi...
aku kesian giler dengan mimi ni, dia... ikhlas aku kata, baik... size2 aku je mimi ni, tapi memang lasak...
menawan dan hebat masa zaman u dia...
ramai peminat, tapi cousin aku yang ngeng ni jadi pilihan...

Ntahlah... si Gagak ni memang hati kering, tak makan nasihat...
masalah kecik je... dia tak sedar diri... dah kawen...
bukannya kau bercouple lagi, now ko dah kawen, kena la commit, bincang...
memang tak de last word untuk mimi pun...

seluruh family2 aku menyokong Mimi...
mak gagak pun sokong giler si mimi...
paling sadis... baru dapat berita semalam...
si Mimi pregnant 2 bulan...
sebb si mimi ni lasak dan badan dia jenis tough, dia tak terasa dia pregnant...
baru check dan tahu...

aku tak tahu nk kata apa...
malas nk nasihat, malas nk mesej di gagak ni..
da beso, da jadi laki orang da pun... dan bakal nk jadi bapak.. (InsyaAllah)

Aku serahkan tanggungjwab memaki hamun kepada parents si gagk ni sendiri, dan
kini menjadi kewajipan hakim atau kadhi (kot... aku tak tahu [erson in charge...), atau kauselor je la nak nasihat dia...

Tahi betul si gagak ni...
ni baru betul buat tahi...

~zamiy hisana~

1 comment:

The Poyo Me said...

Panggil DBKL, shoot itu gagak. Nanti die buat shit lagi dekat mana2, anda jugak yang susah. Gagak kan haiwan perosak.

Kahkahkah.