Pages

My sweet Surrender

Monday, January 18, 2010

Hari ini Dalam Sejarah Part 4

Maka dengan semangat kental yang tak berbelah bahagi, dengan cahaya keperwiraan yang bersemburan di mata hati, aku dan jjing jjing mengatur langkah ke platform komuter yang menuju ke arah SEREMBAN... hanya satu hasrat indah dan murni ketika itu... NAK NAIK KOMUTER...

Lama giler komuter ni, aku memang ada satu impian... impian aku nak bagi pelan kat HQ KTM Berhad, pelan tak bagi sesak komuter.

Setelah puas bergelemang peluh ketiak orang sume, aku dan jjing pun sampailah tempat aku menjalani latihan menjadi pahlawan perebut bas dan perebuit komuter, STESEN KOMUTER SERDANG.
Aku dengan gembira selongkar beg aku, nak cari kad ajaib yang kalau aku masukkan kat lubang cucuk dia, aku dapat bebas dengan gembira, namun...
"Tiket aku hilang..." gitulah gaya aku cakap kat jjing jjing... walaupun aku pakai bedak satu inci je tebal, tapi masa tu dah rasa macam 3 inci, malu siot... nak kena cakap kat abang tu yang tiket aku hilang...  tapi nak tak nak, kena je cakap... akhirnya aku dapat gak meloloskan diri tanpa di bicarakan apa-apa oleh pekerja-pekerja stesen itu...

aku dan jjing jjing masih belum puas mengenjoykan diri, maka berangkatlah kami ke Mines, tmpt aku berkubang tu... (Xleh blah...)

Frust seh!!! Ninja Assasin dah stop tayang kat sini... giler r, macam ne aku nak tengok Boyfriend aku yang kiut miut kat dalam tu berlakon neh... aduhai, xleh jadik ni, kena g juga tgk ni...
"Jjing jjing... alamanda jom...." entah setan apa yang duk bergayut kat pikiran aku, nak berjalan je la pulak... maka kami berangkat pulang ke kolej Mohamad Rasyid untuk mengambil kereta jjing jjing yang berjenama PERSONA 1.6 tu, sebelum tinggalkan mines, sempat gak aku sambar ePOP keluaran disember 2009...

dengan seronoknya, kami meneruskan perjalanan ke ALAMANDA putrajaya...
sampai je kat sana, hanya satu tempat dulu menjadi tujuan, kaunter keramat yang di banjiri dengan banyak manusia pada hari cuti seperti itu...
Mati kutu aku bile tgk tiket sold out, cuma ada kul 12.30 tengah malam punya je...

Tanduk banyak giler kat kepala aku... huhu... sekarang... aku dan jjing jjing memang tabah g beratur gak... dan akhirnya...

GSC
Alamanda Put                   6
-18SG-  NINJA ASSASSIN
TOTAL    RM10.00   (ADULT)
TICKET PRICE         RM8.00
ENT TAX                   RM2.00

SEAT NO               12.30AM
F13                         13/12/2009
                                Cash
                                12/12/2009 8.41PM

~ginilah info atas tiket wayang yang kedua aku beli dalam hari ni...


............to be continued...
                               

No comments: