Pages

My sweet Surrender

Sunday, December 13, 2009

Hari ini Dalam Sejarah Part 1

Ni kisah dh boleh dikataka semalam jadi... (bagi aku apa benda pun jadi kalau lepas wktu tidur aku, benda tu kira semalam walaupun aku tidur pukul 2 pagi.. 1 pagi tu di kira semalam.. haha...)

12 Disember 2009
Pagi lagi aku dah duk ttgk girlfriend kesayangan aku yang aku rasa.. 'tanpanya, esok tak bermakna...', canggih sangat aku sekarang, balas mesej pakai broadband...
Hari ni aku ada DATE...
Date ya aku agak excited nk tnggu... sama la dengan date partner aku tu, tak sbar nk tnggu date ni... mmg bnda pun rncng last minute... hari jumaat aritu baru rancang...

VENUE: MIDVALLEY MEGAMALL (NORTH entrance)
DATE: 12 DISEMBER 2009
TI ME: 10.30am (kalau awal, tnggu la kat situ)
EVENT: ACTIVITY IN GSC


pukul 9 pgi lagi aku dah port kat bustop kat subang perdana yang terbaru tu, seb bek la smpi2 je ada bas... tp...
bas metro la plak.. bas ni bukannya lalu KL CENTRAL... aku cadang nak naik bas rapid tu, turun kat cental, pastu pick up KOMUTER g MID VALLEY y tak de transit LRT tu... (aduh...)
aku takut aku lambt sangt, so aku pn mmg belasah je la naik bas metro y lalu depan MID VALLEY. tapi... masalahnya aku ni bukannya kaki rambu sangat, kaki merapu tu ye la KOT...????

dengan menaiki bas metro bernombor 9, berplatkan aku tak tertgk pn, dengan harga tiket RM2.50, aku pun lalu la depan MID VALLEY dgn rasa macam konfius," nak turun ke tak ni? kalau aku turun, mana celah nak redah highway yang berlapis bertingkat nak sampai kat pintu masuk mid tu..." akhirnya aku pun tak turun, duk la pasrah sampai ke central gak... CENTRAL MARKET la tapi...

aku bab transit kl ni, tak de hal la..
aku pick up LRT, g kl central nk pick up komuter. sebabkan kan hp kesayangan adik aku yang telah di jualkan kepada aku, telah di culik sebaik tamatnya exam akaun, act 2112 yang aku amik pada hari terakhir UPM di buka, aku terpaksalah meggunakan perkhidmatan awam, seperti telefon public, untuk menghubungi partner date aku...

aku gerak ke kl central dalam kul 10 gitu. mmg macm kilat aku g beli tket komuter...
smapi je kat bawah, aku tgk jam,

10.06am
next 10.27am

lebey kurang gitulah indikator jam digital tu, aku pn xtau nk cakap pe bile tgk jam tu... lepak ar tepi tiang, tngu..
lepas puas kekiri kekanan, mencangkung tercangkung, menonggeng tertonggeng, jam digital tu pun segan dengan aku, tetiba je aku tgk dh pukul 10.25am...

aku pn regang2kn sume otot sebab nk g merebut2 menyempit2 japag.. (tau je la kalau naik komuter y hala ke mid ari sabtu ni...)

mak cik aku tiba2 buat pengumuman,
"Train was arriving at segambut and will be arriving at 10.40am"
aku rasa la, ada kot y jadi bidan tu, tolong lembu beranak kat atas landasan...
kering la partner date aku tunggu...
gedebak gedebuk, 10.45am baru aku dapat naik komuter dgn rempuh semputnya...

1 comment:

Anonymous said...

yo pasta!!! such unforgetable memories kan