Pages

My sweet Surrender

Wednesday, July 16, 2014

Ucuk acin Anak rimau?



6th April 2014, Sunday…
Heee… semuanya tak di rancang.. memang on the spot…

Aku ikut adik aku keluar pergi Shah Alam. Dia kata wife dia nak cari beg untuk baby sebab dia nak bersalin anak keduanya tak end may macam tu..

Aku beli sikit-sikit barang kat TESCO extra tu… dalam dekat RM80 plus-plus juga masa tu…

Kat Food court tu kitaorang lepak-lepak jap tunggu Aina, anak buah kesayangan aku ni nak main kat arcade kat area tu.

Ni antara gambar-gambar si cumel ni… (haha.. cumel sangat dia tatot…)




Sambil-sambil duduk tunggu tu, aku duk perati ada satu contest photo untuk baby.. setiap pembelian RM50 ke atas dapat masuk secara percuma and kalau-kalau nak sewa baju ke kat situ Cuma bayar RM10.

By berminat nak masukkan Afiq contest tu…


Afiq tido dulu sebelum posing...


Aku call photographer tu yang masa tu tengah makan… Adik aku masa tu nak gerak g giant shah alam dah…

So lepas menunggu, beberapa minit, photographer pun sampai and tak sangka juga beberapa orang yang ada duk makan-makan kat situ juga memang tengah tunggu nak masuk contest tu… Ni la hasilnya…



Heee… ni lah satunya-satunya gambar Afiq tersenyum and gambar yang aku and By select untuk masukkan dalam peraduan tu… Afiq tak mahu tersenyum… mungkin juga dia baru je bangun tidur and baru lepas menyusu, dia meniarap tak rasa selesa tu yang dia tak nak senyum. .



Gambar dia sengih tu pun lepas aku duk ‘kuak dede’ kat dia… haha…

Kuak dede ni aku baru je belajar dengan abang aku, katanya ni bugis punya perkataan masa timang-timang anak…tak tahu lah apa maksudnya…

Hehe… saje masuk suka-suka, nak jadikan kenangan… tapi meamng serius letih nak bekerja dengan baby yang belum faham apa… kita nak suh dia tersenyum memang sampai sakit tekaklah buat lawak kat dia… haha…

Aku respect photographer yang bertugas untuk tangkap2 gambar baby usia bawah setahun ni… afiq pun baru je 5 bulan plus-plus, kalau kita cakap kat dia,
“Senyum… senyum…” memang tak senyum pun, kalau nasib tak baik dia menangis terus… Afiq tengok je dengan mata bulat dia. Dia Cuma berminat nak makan karpet bulu-bulu yang jadi alas dia meniarap tu jer… haha… Afiq mesti pelik tengok gelagat orang-orang kat situ yang memang bising nak tarik perhatian dia and nak buat dia gelak, dalam pemikiran dia mesti ada,

“Apa yang diaorang ni semua bising ni…” Haha… serius aku sakit tekak lepas sesi photography tu… Tapi papepun.. happy sebab ada kenangan yang boleh di simpan dalam ingatan… hehe…



~Zamiy Hisana~

No comments: