Pages

My sweet Surrender

Friday, June 15, 2012

Akhirnya.. di pergi juga... Dalam kenangan sentiasa...

Aku terasa lagi...
Baru je pegang dia...
Baru je bagi dia makan...
Happy sangat tengok dia makan dengan penuh semangat walaupun aku tahu...
Dia tak lama dapat tahan...
Maklumlah kecik lagi, kena selsema plak...

Entahlah...
Allah sayang dia, lebih dari aku sayang kat dia...
Allah selamatkan dia dari terseksa lebih lama...
Aku penah bawa dia tidur kat dalam bilik kalau aku balik rumah...

Sedih sangat...
Terkilan rasa...

Walaupun sekejap je usia hubungan yang terhasil antara kami,
namun dia tetap menjadi kesayangan aku...

Aku bagitahu By semalam, dia dah tak de lagi...
By memang memahami...
Walaupun penat balik keje malam...
Dia tetap layan mesej aku yang memang tengah kesedihan...

Aku tak sempat nk tengok mayat dia tu, adik aku dah tanam...
Sebenarnya... aku tak sanggup... nak tengok...
Kalau pagi2... sebelum pergi kerja kalau dari Subang, aku selalu lap hingus dia meleleh je...
Sayang sangat, walaupun sekali-sekali je tengok dia...

Tiap kali dia nampak aku, terus berlari arah aku sambil mengiaw...
Balik keje pun macam tu, akalu aku balik rumah subang, dia mesti tunggu aku...

Baru je ari Rabu aku balik petang kerja, aku bagi dia makan...
Usap2 kepala dia...
Ari khamis...
Dia dah tak ada...
Patutlah pagi aku nk pergi kerja dia tak ada...
Macam selalu, dia ada jer...
AKu dah lambat tak sempat nak cari dia pagi tu...
Terus jer pergi kerja...

Aku pasrah...
Allah sayang dia...

 Dengan adik dia... sebulan yang lalu...


Dalam kenanganku... Sayang dia sangat-sangat...


~Zamiy Hisana~

No comments: