Pages

My sweet Surrender

Thursday, June 14, 2012

Ah Meng Pergi Klinik...

Saya sakit...
Kenapa orang tak faham...


Mata saya pun tak nampak...
Kecian 'tuan' saya...
Habis satu rumah saya kencing... maaf.. ada darah sekali...
Saya tak larat nak jalan dah...
Saya tak sihat...



Hmmmph... hmmmmph...

Ini Ameng @ Ah meng...
Nama dia Ameng, tapi lepas pergi klinik, nurse tu tukar jadi Ah Meng...
Kecian dia...
Sebulan yang lalu, dia kena kencing berdarah...
Satu rumah dia kecing ada darah...
dia macam tak dapat nak kawal...

Mak aku tak senang duduk tengok si Ameng ni...
Maklumlah... Ameng ni buta sebelah mata...

Maka
Satu hari Ameng pun pergilah hospital...
Doktor bagi dia makan makanan yang special dan beberapa ubat...
Mungkin dia di syakki batu karang...
sistem immune dia agak lemah memandangkan mata dia yang rosak tu di serang penyakit...

Ameng ni tabah sangat...
Dia tak nampak tapi... DIa usaha sendiri, nak berdikari lagi...
Sedih tengok dia, tapi tak pelah... dia tahu... sampai bila dia nak bergantung dengan tuan dia...
Kalau satu masa nanti di takdirkan Allah tuan dia pergi dulu...
hmmm... aku tak minta tapi... Allah Maha Berkuasa...

Ibu aku sayang sangat kat Ameng...
Kecian Ameng... kalau tak ada ibu, tak tahulah nasib Ameng macam mana....

Ni Ameng berehat atas meja...





Ni makanan istimewa untuk dia...



 Ubat-ubat Ah meng... (susah sangat dia nak makan)

Terima kasih Encik Veterinar...
Kalau Ameng boleh cakap, dia mesti dah berterima kasih dah...

~Zamiy Hisana~

No comments: