Pages

My sweet Surrender

Tuesday, September 4, 2012

A gentleman;s first love...

Beberapa hari ni, aku asyik duk melayan cite korea...
Bersiri punya... 'A Gentleman's dignity'

Jang dong gun dan Kim Ha Neul berlakon...
Boleh tahanlah cite dia...
Urban dan moden punya cite...
Macam cite ala-ala sex and the city gitu..
Aku ada baca komen dia kat blog orang...

Aku suka sangat Jong Dong Gun, hensem...
Kim Ha Neul pun masih lawa...
Pasangan yang cumel je...
Romantik sangat...

Walaupun Dong gun dalam cite tu play boy..
Tapi dia sangat terusik mengenai cinta pertamanya..

Dari cite tu, aku belajar sesuatu...
memandangkan aku emmang ada masalah besar tentang satu perkara ni..
Aku cuba berusaha untuk benda ni, namun memang susah sangat nak tepis..
Mungkin sampai masanya dah aku untuk jadi dewasa dalam hal ni..
dalam hal antara aku dan by... dan perempuan tu...

Aku belajar satu perkara dari cite tu...

"Kita tak lupakan cinta pertama, cuma kita tak fikirnya sahaja selalu..." lebih kurang ginilah Dong gun explain kat girlfriend dia...

"Apa yang kita boleh buat sekarang, cuba sedaya upaya semoga cinta pertama tu tak muncul selalu di ingatan..." lebih kurang ginilah ayat Ha Neul...

mungkin aku juga kena faham benda ni...
Aku sendiri tak berapa nak faham perasaan By sebab aku tak sure sape cinta pertama aku?
Aku pun tak ingat dah sape... bukan sebab aku banyak bf ke hapa... cuma... memang aku pun tak tahu..

Sebelum By, memang ada someone yang aku suka sampai aku rasa sakit sangat
hati aku ni...
Tapi bila everything dah over, aku dah tak rasa apa sangat...
Bila nampak dia pun aku rasa biasa je...
Bak kata kawan aku ni,
"Ruang hati perempuan cuma satu je, bila dia menyintai seseorang, sepenuh ruang itu di gunakan untuk orang itu sahaja... sampai satu ketika bila dia terluka, sangat lambat untuk mengosongkan ruang itu..."

Memang aku sakit sangat rasa masa tu...
After jumpa by, aku mungkin dah guna ruanh itu sepenuhnya untuk dia... (Haha... apakah ini...)

By pulak....
Dia tak pernah cakap dia lupakan perempuan tu, cuma dia selalu cakap yang dia tak cintakan
perempuan tu lagi dan apa-apa pun dia lebih cintakan aku lebih dari perempuan tu, walaupun waktu dulu dia bersama dengan perempuan tu... (konon...)
Rasa dia lain dari sekarang... (ye lah tu)

Perlukah aku rasa gembira tentang benda ni?
Ke... dia saje nak amik hati aku?
Hmmmm.... entahlah...

Aku kena fikirkan sesuatu, dengan masa aku yangtinggal 1 bulan 8 hari lagi ni nak bergelar Mrs....
Hmmm....


'Ya Allah bantulah aku, berikanlah aku petunjukMu...'

Apapun, thanks juga kat cite ni...
Jong Hyun tetap boyfriend pilihan hati aku... *wink wink* Heeeeee.....
Silalah tonton yer...








~Zamiy Hisana~


No comments: