Pages

My sweet Surrender

Tuesday, May 4, 2010

Kepala aku dan kepalamu...

Dalam dunia ni, kite ada rule-rule dan norma-norma kehidupan yang perlu kite patuhi...
ada benda yang kite perlu dan tak perlu nak buat..

mungkin sumer orang rasa diri mereka sangat penting dari segalanya di dunia ini dan mempertahankan hak-hak dirinya sendiri adalah kewajipan paling penting! tapi, kadang-kadang kite akan jadi tamak kuasa... sibuk duk pertahankan hak-hak orang lain gak lah...

tapi apa yang penting, kite kena selalu move forward tapi dengan cara-cara dan undang-undang yang berpatutan... orang kata, bercakap terus-terang itu adalah lebih baik dari memendamkan dalam hati, statement ni memang aku berani confirm betul!

tapi...

memendam itu lebih baik dari meluahkan jika ianya bisa mengundang kelukaan di hati seseorang...
statement ni, rational...

ada benda mungkin kite boleh cakap kat seseorang tu tapi mungkin ada sesetenganh perkara kite kena kaji dulu sebelum kite cakap kat sesorang tu... kite tak suka orang buat sesuatu kat kite so kite perlulah jaga diri kite supaya tak buat benda yang kite tak suka pada orang lain... kalau di ikutkan falsafah, apa je yang keluar dari mulut penfalsafah itu, betul je... ada orang kata berperang salah, tapi ada juga kata berperang betul... berperang untuk menegakkan keadilan,berperang untuk mempertahankan diri sendiri...

sebab kat dalam dunia ni ada ribuan makhluk yang di namakan manusia, maka ada banyak kepala dan pemikiran yang tak terkawal di atas muka bumi ini... banyak ideologi lahir, even kat oarng yang tak pergi sekolah pun ada ideologi mereka tersendiri, apatah lagi yang stock2 kuar dari universiti kan...

contoh paling 'hebat'...

 aku lah...

haha....kepala aku je dah macam-macam hal dah... tapi sekurang-kurangnya kepala aku tak kacau orang lah kot... macam ni je la... paling-paling pun kepala aku menyakitkan hati orang je...

hahaha....

~aku pun tak tahu apa yang aku duk merepek ni... aku buhsan... nak tunggu waktu membuta....

-zamiy hisana-

2 comments:

Che Cha said...

wow~ then apa jadi dengan kawan luahan hari itu? =p

Hisana said...

ha? kawan y mana? y baju merah number 1 ke? haha....