Pages

My sweet Surrender

Thursday, September 17, 2009

Memberku dengan MP3 lelong

Huhu… best juga ea boleh beli bebenda memahal dengan harga yang murah tak terkata ni… aku pun dah tak ingat sangat tarikh sebenar kejadian ni berlaku tapi adalam area bulan pose ni gak lah... adalah sorang member yang boleh di katakana click aku gak la, dia kini bergelar ‘online shopper’. Rajin gak lah tipah ni gi tgk2 brg online and pastu roger2 kat member yang berminat. Memang aku sendiri pun tak sangka rupanya ramai gak member aku yang laen (member sama course), yang ‘online shopper’… sebenarnya baru convert jadi ‘online shopper’ lepas dipromo oleh si Tipah ni. Petang tu pas habis class Dr.Azizah Osman (AO), subject Kualiti Manangement, kitorang bergerombolan keluar dari dktm 2 kat food 4, dgr lah Tipah duk sibuk cite dgn Minah yang dia beat MP3 harga RM1. Aku pun excited giler dgr Tipah ni gi Beat MP3 tu, dia budget harga MP3 tu may b akan up sampai RM10 – RM40 gitu… Lepak la, Tipah bukannya heran sangat pun benda tu, tp dia boleh meniaga benda tu kat tmpat ‘laen’. Huhu… ni rahsia Tipah yang aku kena simpan. Pas beat harga gitu, boleh make up sket harga dia, untung si Tipah, lepas gak duit minyak keta dia…


Beberapa hari kemudian… (aku dah tak ingat bape ari kemudian), aku tiba2 teringat pasal MP3 yang dia beat, dengan sorang lagi member aku yang merangkap click aku gak ni, paro (nama samaran), yang juga turut merangkap rakan sebilik si Tipah ni, apa khabarnya MP3 lelong yang berharga RM1 pada beberapa hari sebelumnya. Dengan senyuman semanis bayam, dia menuturkan,

“Kau Tanya tuan beat tu…” kebetulan Tipah ada kat situ, aku pun tanyalah dia. Dia jawab dengan speed thap Max,

“Malas lah aku, MP3 tu dah jadi harga seratus lebey dah…”

2 comments:

Che Cha said...

hahahaha ngongeng tol biler teringat benda ni. siutzzz tol~ punyerla Tipah tu berharap nk beli namun...... tak tercapai jua

Hisana said...

huhu... tak pe, aku yakin, di suatu sudut dunia, pasti ada terjual bendalah tu dengan hrga y sangat murah pada satu ketika nanti...