Pages

My sweet Surrender

Thursday, October 18, 2012

Kereta Lompat longkang....






Hehe.. Ni fresh punya pengalaman yang aku baru dapat hari ni...
Selalunya, aku tak sempat nk snap gambaq... Tapi harini sempat aku tarik kamera tadi...
Dan kebetulan aku ada 'mood' nak tulis blog malam ni...
Sesaje nak baut entri...

Sebelum aku start ni...
Aku memang nk bagitahulah...
Gambar2 ni, aku snap sendiri and tolonglah jangan salah gunakannya yer...
And perkara ni pun bukan untuk di jadikan sindiran, tapi...

PERINGATAN!
Kepada diri aku sendiri dan juga orang lain...

Tengah aku syok2 tengok urusan nak try beli keta kat Giant Desa Baiduri,
Aku terkejut (konon- konon la) dengar bunyi berdentum...



Ni masa orang semua duk tengok pe terjadi...


Aku gi sana dengan Pak and mak mertua and adik ipar aku yang bongsu...
hubby aku tak de, dia nak siap g keje...
Pak mentua aku and dealer keta tu berkejar gi tengok...
riuh gak lah kat depan Giant tu...



Untung duk kat dalam malaysia ni... ramai orang prihatin...

Dioarnag semua duk berusaha sesama nak naikkan keta ni semula atas tebing...
Owner dia perempuan India... yang baju kaler oren tu pak mentua aku...
segan lagi nk panggil dia 'abah...' aku panggil pak cik lagi...


Alhamdulillah... berjaya...

Salah seorang staff giant siap pakai walkie talkie panggil semua staff keluar untuk membantu...
Pas pak mentua aku dan dealer tu datang balik kat lokasi yang aku tengah duduk sambil ambil gambar ni,
dorang berceritalah...

Katanya....

Perempuan india tu ingat kat depan dia tu ada jalan lagi, dia nk adjust2 parking...

Mak mentua aku pun cakap, dia memang nampak keta tu baru sampai...
Nak parking, terus2 terjunam je...

Dealer tu lak memang bersyukur, sebab keta kancil yang kat dalam gambar pertama tu keta dia...
Kalaulah terkena keta dia, kerja besar jugak lah kat situ, kan? haha...

Lepas tu, perempuan india tu tak jadi shopping, terus balik rumah..
Mungkin dia malu dah ke, or dia memang dah tak k lagi untuk shopping sume sebab mesti dia terkejut kan...
Mak mentua aku asyik duk sebut pak mentua aku yang paling beriya menolong siap tolong carikan batu...
Haha...

Tak pe la, yang penting pak mentua aku tu memang gitu, dia ringan tangan menolong...
Dia tak banyak cakap sangat tapi bolehlah juga nk minta pape pendapat, and ada je dia menyembang...
awal2 dulu je segan2 sikit...

Mak mentua aku peramah and easy going juga orangnya....
Family dia yang lain pun ok je...

Pape pun... Kite kena fokus bawa keta ni...
Leka sikit je... habis...

so, kaum perempuan especially... kena selalu alert dan try hard to avoid fikir pasal masalah time memandu...
Bahaya kepada diri sendiri dan juga orang lain...

Dealer tu pun turut share pengalaman dia gak yang sama macam ni... katanya, dulu penah juag dia tolong angkat keta macam gitu, tapi kat bandar tasik permaisuri (tempat y aku tak berapa nak gemar... ada sebabnya...)...
ada keta kelisa dan pemandu dia lelaki, pun terjunam gak gini...
Masa dorang gi angkatkan keta ni, pemandu tu duk dalam je...
Lepas je keta tu dapat di letakkan ke atas jalan raya,
pemandu terus pecut keta dia tak cakap tima kasih ke hapa ke sepatah haram tak cakap pape...

Kata dealer tu, kemungkinan besar lelaki tersebut terlalu malu dah jadi gitu...
Agaknya, memang lelaki tak jejak dah kot bandar permaisuri tu... haha...
baguslah... tempat tu memang penuh dengan benda2 y ntah pape ntah...

*teringat someone yang kena rasuk (pura-pura kot... nak perhatian... dah tak de cara lain lah tu... euuuwwwww sangat...) kat area2 sana... tempat tu bukannya besar pun...


*tapi aku tak suka lelaki memandu, dorang tak sabar... lorong sempit tepi jalan line putih pun nak masuk, que pun tak nak time jam, tau2 masuk potong, tu pun tak g jauh, duk terkemut2 depan aku juga... bukan bias dengan lelaki, tapi memang dah banyak kali kena.....   


~zamiy hisana~

No comments: