Pages

My sweet Surrender

Monday, October 12, 2009

Beraya sakan...

Aku rasa macam pertama kali aku rasa jauh macam ni... panjang betul rasanya hari aku... tapi beraya dua rumah je pun... dari kajang sampai ke cheras... habis beraya aku g melayan papadom dengan primadona dan paro, haha... xrugi la RM10 tiket wayang aku, yang pada mulanya aku budget kena dalam RM9 je (sebab aku budget dapat diskaun student price) habis wayang kul 8.45mlm, kitaorang pun blah dari situ... aku pun tak faham la nape aku sejak akhir2 ni tak leh nak naik keta, mabuk kalah orang mengandung anak sulong... aduhai... so sebabkan aku mabuk so aku tak amik port sangat dengan Primadona pemanduannya memandangkan co-pilot Paro ada bersamanya... huhu... lama kemudian aku duduk tengok jalan lebuhraya, entah nape aku rasa lebuhraya ni macam never ending, kiri kanan gelap dengan hutan kelam...
pergh... seram seh...
aku mula risau dah ni, tak de tande2 lansung lebuh raya ni nak sampai hujung...in?
akhirnya setelah bberapa minit atas lebuhraya yang never ending tu, satu papan tandan besar duk kat tepi jalan tu, menunjukkan jalan kebenaran kepada aku dan rakan2...

MANTIN

Hurm... mantin??? mane ea? lupa lak, masa aku belajar geografi dulu, aku memang tak pernah pass pun... lama sikit, keluar satu lagi papan tanda,

"SEMPADAN NEGERI SEMBILAN DAN SELANGOR"

Astagfirullah hal azim... dah sampai ke negeri sembilan dah aku... punyalah beraya sakan...
aduhai, minyak keta dah nak sampai ke hujung nyawa dah... habisler...

lama gak lak primadona dan Paro duk bertarung minda pk macam ne nak keluar balik ke UPM...
akhirnya... pas melalui liku-liku jalan raya yang membimbangkan, sampai gak kami di Nilai 3, cari stesyen minyak... lama kemudian kami jumpa jalan keluar ke KL... smpai kat serdang, singgah MAULANA yang mahal kedehak tu, gaduh lagi aku dengan mamak ni... MAHAL seh... magie goreng ayam kat maulana rumah aku baru 4 hinggit, kat sini 6 hinggit! cekik darah betul mamak neh! tensen aku dengan dia!
dalam kul seblas lebey gak baru smapai kolej... seh... penat!

No comments: